17. Actionkomedi på Tamil (ett språk i Indien) i en svit på landet på södra Island.

Vad jag inte visste var att nästa gång jag skrev skulle jag sitta på golvet och titta på en actionkomedi på Tamil (ett språk i Indien) i en svit på landet på södra Island tillsammans med Guruji och ett femtontal systrar och bröder från Indien, Sweiz, Norge, USA och Tyskland.

Klockan var 23.55 och det var fortfarande ljust ute.

Jag var lite skönt sömnig. En av systrarna kommenterade och förklarade den indiska actionkomedin.

De flesta kollade filmen. Några kollade Guruji. Filippo och jag skrev på Fb och till den här boken. 

Så jag satt där med min famllj. Min världsfamilj. Min kära var där. Min kära lärare. Mentor. Guru.  Guruji. Gurudev. Sri Sri Ravi Shankar. 

Jag mös. Jag var välkommen. De flesta i rummet förstod inte Tamil. Vi mös ändå. Av att kolla actionkomedi med Guruji.

Så… var det mitt drömliv?

Just när jag ställde mig den frågan gick filmen mot sitt slut och det var dags för oss alla att dra oss tillbaka och sova för natten.

Det kändes som att svaret var ja. Det var mitt drömliv. Det kändes som att om jag fick önska vadsomhelst och hursomhelst så skulle jag önska att vara just där och just då.

Det var inte jag som hade sett till eller skapat det där scenariot. Jag hade önskat men inte skapat situationen eller människorna. Det var inte jag som hade skapat resurserna och förutsättningarna till att vi alla kunde vara där tillsammans. Det hände. Skedde.

Leave a Reply

