16. Det fanns en kvinna jag var nyfiken på

Jag visste inte om jag redan hade träffat dem. Resan tillsammans med min kära och mina drömjobbarkompisar fortsatte med att jag lyssnade, slappnande av och började ta mig mot hyllorna med frukt och grönt.

Jag hörde min bror hosta.

Jag var tillsammans med dem utan att ännu veta var och vem de var. Någonstans på jorden kanske de också var på gång att handla och laga mat.

Det fanns en kvinna jag var nyfiken på. Jag undrade om det var hon. Vi. Jag undrade om vi var käresta till varandra som ännu inte hade börjat att dela resan tillsammans. Tankar om att jag kanske skulle jag höra av mig till henne kom ibland.

Det hände så mycket den där tiden. Åren. Månaderna. Dagarna.

Jag gav mig iväg till affären.

Jag hade ändrat namnet på boken och bloggen till “Vårt DRÖMLIV” istället för “Mitt DRÖMLIV”. Resan tillsammans med min käresta, bästa kompis och drömjobbarkompis handlade ju om vårt gemensamma drömliv inte bara mitt. Efter att ha spenderat så många år själv tänkte jag att det att det var dags att tänka mer vi än jag. Ibland skrev jag på engelska. Jag gjorde som jag ville utan att tänka på konsekvenserna så länge det inte skadade någon.

Jag var tacksam för att få vara med och undrade hur det skulle bli att surfa vidare i den gråmulna dagen. På väg mot grönsakerna hoppades jag på att få tillfälle att dela några ögonblick med min bror. 

Vad jag inte visste var att nästa gång jag skrev skulle jag sitta på…

Leave a Reply

