När den här kroppen har dött önskar jag att askan får surfa tillsammans med skummet från vågorna i Champagneviken

Kropparna vi lever i föds och dör varje ögonblick. En dag föds de inte mer.

När den här kroppen har dött önskar jag att den kremeras och att askan sprids i havet i öppningen till champagneviken på Hermanö Huvud. Strax innanför där som vi badade på grunden, i vågorna. Lite innanför där som champagneskummet bildas. Jag vill att askan får surfa och segla tillsammans med skummet in i viken och långsamt sjunka till sin sista vila på havets botten.

Jag önskar 2 minnesplattor! 🙂 En på min farfar och farmors familjegrav i Surte och en på min mormor och morfars familjegrav under träden på Östra Kyrkogården vid Redbergsplatsen i Göteborg.

#alltarmojligtnu

Leave a Reply

